A legtöbb fejlesztő foglalkozáson a gyerekek mozgása, térorientációja mellett az iskolás korosztálynál a kézügyességet fejlesztjük. A szem-kéz koordinációja és a finommotorika az, amire szüksége van a gyerkőcöknek az írás tanulásánál.
Noha a fiúk nem annyira kaphatóak a kézműveskedésre mint a kislányok, őket is meg kell találni valamilyen módon ezekkel a tevékenységekkel. Most pedig a tél, a karácsony közeledte igazán nagyszerű lehetőség arra, hogy kézműveskedjünk. Itt három szempontot kell figyelembe venni:
1. HAGYJUK a gyereket csinálni a kiszemelt projektet. Nagyon gyakran látni, hogy az édesanyák inkább megcsinálják a kis figurát, színezőt stb., mert az a lényeg számukra, hogy szép legyen. Ezt felejtsük el, a lényeg itt a tevékenység, méghozzá a gyerek önálló tevékenysége.Érdemes egymás mellett dolgozni, azaz az anyuka is csinálja meg a gyerek mellett azt a képet, figurát stb, akkor kisebb a kísértés, hogy a gyerek helyett csiálja meg a projektet. Segíteni persze mindig kell!De várjuk meg, amíg a gyerek kéri.
2. NE BÍRÁLJUK az elkészült munkát. Ovis gyereknél semmiképpen ne kezdjünk abba bele, hogy miért piros a szeme és kék a szája a figurának, a színekkel való reális bánásmód nyolc éves korra alakul ki.Ugyanígy a "vonalon belül maradás" szintén nem lehet elvárás nagycsoportos kor előtt.
Iskolás korra a gyereknek kialakul az egészséges kritikája a saját munkájával kapcsolatban. Ilyenkor kezdi azt érezni, hogy tökéletlent alkotott és ez gyakran bosszantja. Nem kell agyondicsérni,de ne is kritizáljuk és vegyük el a kedvét.
3. Olyan projektet válasszunk, ami maximum fél órás, és nehézsége gyerekbarát.
KELLEMES KÖZÖS ALKOTÁST!
No comments:
Post a Comment